Welkom bij onze online wijn winkel

Wat betekent mijn bestelstatus of orderstatus?

Als u een account bij Prima Vinum heeft aangemaakt, is het mogelijk om de voortgang van uw bestelling te volgen. Wij gebruiken verschillende bestelstatussen:

 

 

Orderstatus

Betekenis

 

Geannuleerd

De bestelling is ingetrokken en wordt niet in behandeling genomen.

 

Niet betaald

Het bestelproces is gestart, maar er is nog niet betaald.

 

Betaling in behandeling

De bestelling is met succes geregistreerd, we moeten echter wachten tot de betaling is afgehandeld.

 

Betaald

De bestelling is betaald en zal naar ons magazijn worden gestuurd.

 

Order in behandeling

De bestelling is naar ons magazijn verstuurd en wordt nu geselecteerd en verpakt.

 

Gereed

Uw producten zijn geselecteerd en verpakt en het pakket heeft ons magazijn verlaten.

 

Kan ik mijn bestelling intrekken of wijzigen?

Als een bestelling is betaald en de status 'in behandeling' heeft, is dit helaas definitief. Ons magazijn behandelt elke dag grote hoeveelheden bestellingen en als een bestelling wordt geselecteerd en verpakt, kunnen er geen wijzigingen aangebracht worden. Als er een pakket wordt bezorgd, dat u niet wilt hebben, kunt u dit het beste weigeren. Onze bezorgpartners sturen het pakket dan automatisch aan ons terug. Als wij het ontvangen, zullen we uw geld restitueren.

Ik heb besteld, maar geen bevestiging ontvangen. Wat nu?

In de meeste gevallen ontvangt u de bevestigingsmail direct nadat u een bestelling op dekatools.be heeft geplaatst. Als u binnen 4 uur geen e-mail heeft ontvangen, dan kan dit diverse oorzaken hebben:

* U heeft een betalingswijze gekozen, waarvoor een of meer werkdagen nodig zijn om deze te verwerken. In dat geval wordt de bestelling alleen geaccepteerd en behandeld, nadat uw betaling is bevestigd.

* Het bedrijf dat de betalingen voor ons afhandelt, heeft een vertraging in de betalingsprocessen. In dat geval wordt de bevestigingsmail verstuurd direct nadat uw betaling is bevestigd.

* U heeft uw e-mailadres niet correct ingevuld. In dat geval wordt uw bestelling zoals gebruikelijk behandeld, maar u ontvangt geen e-mails, zoals de bevestiging van de bestelling en verzending.

* De e-mail is per ongeluk in de map 'spam' of 'ongewenste e-mail' terechtgekomen.

Ik heb één bestelling geplaatst, maar in Mijn Account zie ik er meerdere. Wat nu?

Als u een bestelling aanmaakt, wordt er een bestelnummer vergeven op het moment dat u het betaalproces start. Wanneer, om wat voor reden dan ook, het betaalproces wordt afgebroken, krijgt de bestelling de status 'niet betaald'. Als u dan een nieuw betaalproces vanuit uw winkelwagentje start, zal ons systeem deze bestelling als nieuw registreren. Een nieuwe bestelling met een nieuw bestelnummer. In dat geval ziet u twee verschillende bestellingen in Mijn Account: Een bestelling met de status 'niet betaald' en een bestelling die is 'betaald' of al 'in behandeling' is. Bestellingen die 'niet betaald' zijn, worden niet in behandeling genomen, u hoeft dus niet bang te zijn dat u de gewenste producten twee keer ontvangt.

Ik heb geen actiecode. Hoe kan ik er een ontvangen?

Actiecodes worden maar af en toe aangemaakt. In de meeste gevallen worden onze klanten direct via e-mail of social media over de acties geïnformeerd. Als u informatie wilt ontvangen over onze leuke wedstrijden en acties, kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Hoe gebruik ik een actiecode?

Het is eenvoudig om een actiecode te gebruiken. Volg daarvoor de volgende stappen:

* Zet uw favoriete producten in uw winkelwagentje, inclusief de producten die in de actie zijn

* Vul de exacte actiecode in die u heeft ontvangen en klik op "Coupon gebruiken"

* De actie wordt automatisch toegepast als uw bestelling voldoet aan de regels van de betreffende actie

Ik heb een actiecode, maar deze werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Als een actiecode niet werkt, voldoet uw bestelling meestal niet aan de regels van de actie. U dient het volgende te controleren:

* Is de betreffende actieperiode nog niet afgelopen?

* Is de actie ook in uw land geldig?

* Voldoet uw bestelling aan het minimumbedrag voor de actie?

* Als de actie geldt voor bepaalde producten/artikelnummers: maken deze deel uit van uw bestelling?

* Wanneer de actiecode persoonlijk is of beperkt gebruikt kan worden: heeft u deze actiecode al eens gebruikt?

Ik ben mijn actiecode vergeten, wat kan ik doen?

Helaas kunnen actiecodes alleen gebruikt worden op het moment van bestellen. Nadat uw bestelling is betaald en 'in behandeling' is, is deze definitief en kan niet meer gewijzigd worden.